Rodoksen suomalainen seurakunta

Keväällä 2016 Rodoksen suomalainen seurakunta vietti juhlaa. Seurakunnan perustamisesta oli kulunut 30 vuotta. Alussa pappi oli paikalla muutamia kuukausia keväällä ja syksyllä. Kirkon ulkosuomalaistyö otti parikymmentä vuotta sitten vastuun toiminnosta. Sen jälkeen pian papin ohella palveli seurakunnassa myös kanttori. Tämä on mahdollistanut monipuolisen jumalanpalveluselämän, musiikin käytön vihkitilaisuuksissa, runsaan sisällön lauluiltoihin ja kuorotoiminnan.

Turistipappi ja turistikanttori ovat työssä kolme kuukautta kevätkaudella (huhti-kesä) ja  neljä kuukautta syyskaudella (elo-joulu).

Kirkon ulkosuomalaistyön toiminta on loppunut Rodoksella kesäkuussa 2021 jolloin vietettiin pienmuotoista kiitosjuhlaa ja messua. Toiminta on ollut pandemian aikana haastavaa. Suomen Merimieskirkko jatkaa toimintaa 2023. Tiedote muutoksista löytyy Uutisista.

Palaute

Palautteesi on meillä tärkeä. Kehitämme sivustoamme ja toimintaamme palautteen perusteella. Jos toivot vastausta, jätäthän yhteystietosi.